fredag 2 januari 2015

Sofia och scampi

Efter dagens jobbtur blev var det dags att hänga med Sofia igen. Måste passa på nu innan hon åker upp till Vasa igen! Blev pasta på Vapiano (igen, jag vet) och sedan lite strosande i butiker där vi båda gjorde lite reafynd.


Scampi pasta in my heart!

Blivit lite kär i min mushiga väst. Planen var att bära den på våren ovanpå läderjackan men funkar ju så här också, värmer riktigt skönt under jacka nu

Buhuu för vädret idag. Regn och dessutom blåste det åt alla håll så paraplyet hölls knappt uppe och bara vek sig avigt hela vägen. Bar mina grejer i en papperspåse, och den blev så blöt att bottnet sprack och vips låg alla mina grejer mitt på sandvägen! Staplade dyblöt och med plaskblöta fötter (mina skor har helt tydligt hål) in i Köklax R-kiosk bärandes på mina klackskor och locktång i famnen. Bad om en plastpåse. Fick köpa en för 60 cent.

Två av dynorna är resultatet av dagens shopping

Nu har jag tänt ljus, lagt ansiktsmask och svängt ihop en smoothie som jag ska dricka medan jag lackar naglarna. Sedan ska jag krya under täcket, imorgon väntar morgontur på jobbet!


Gonatt, hörs imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar