söndag 4 januari 2015

Bra söndag

Tidig väckning idag igen då morgontur väntade. Men nu är det bara 2 jobbturer kvar innan båten far på dock par veckor. Ska bli skönt med lite ledighet. 

Försökte stiga upp och göra mig i ordning så tyst som möjligt för att inte störa D, men istället skrämde livet ur honom inte bara en, utan två gånger då jag snubblade över diverse saker på golvet medan jag famlade i mörkret. Alltid kan man inte lyckas.
Efter jobbet kröp jag ner under täcket igen där D fortfarande låg och sov, och vaknade nästa gång halv 12. Perfekt morgon och så såg vi slut King's Speech (vi blev för trötta igår hehe). Jag gillade filmen medan D tyckte den var för "kulturell och lite tråkig då det inte fanns en enda explosion med"
 Halv 3 kom pappa och Jesper efter mig, så mötte vi upp mamma vid Toro i Hagalund. Inte ett fancyt ställe, men portionerna är enorma så matkoman nu är verkligen inte att leka med! 
Ungspotatis och lövbiff. Biffen är alltså vikt på hälften. Detta är den lilla lövbiffen.

Jesper som ogärna äter en grönsak i onödan bad att få en portion utan sallad. Han var i food heaven när detta serverades.




1 kommentar: